SEO = Search Engine Optimization
SEO, existentie den afkorting van den Engelse term Search Engine Optimization. Kort verwoord gaat dit over alles watten nodig bestaan voort bel te scoren ter Google, zónder Google daarvoor te financieren. Nee, zoekmachine optimalisatie existentie niet gratis. Integendeel: ie kost een begeerte tijdstip en energie wegens je webstek hard te toekennen scoren. Bovendien bezittingen ie weinig zin vanwege nochtans ‘eentje beetje’ aan SEO ter handelen hierbinnen je totale digital marketing. Je doen het goed, of jouw jouw handelen ie noch, zeggen wij steevast. Bedrijven diegene noch aan SEO doen, persoon dan meestal aantal strafbaar bijzonder aan advertenties belang Google Ads, Facebook of Linkedin.
Wat bestaat SEO?
Zoekmachine optimalisatie zijn grofweg voltooid die onderdelen: content, techniek plusteken autoriteit. Als jij doodop alle drie den vlakken het goede doet, zullen Google’s befaamde algoritme den pagina’s van jij webstek ‘organisch’ een mooie ‘ranking‘ geven.Ga jouw stichten met SEO? Knoop dan één ding was te jou oren. Want alhoewel Google jouw webstek op tientallen, zo niet honderden punten doormeet, zijn al diegene moeite bedoeld door ie uitkomst te schenken doodmoe uitsluitend één schakelbord soelaas: verstrekken jou website het uitgelezene antwoord doodmoe den vraag diegene de museumbezoeker poneert? We verdisconteren de trio pijlers van SEO even efemeer met jouw voort opdat jouw diegene uitkomst ikzelf kunt leren antwoorden.
Content
Content bestaat den verzamelnaam van alles waarmee jij den museumbezoeker informeert. Denk dan overwegend aan teksten, afbeeldingen plusteken video’s. Maar eentje repetitie of ene ander redmiddel waarmee den bezoeker beantwoording krijgt op mens of haar oplossing, indelen we onder content. Google waardeert ene landingspagina diegene unieke top-content toeleveren uiteraard hoger dan eentje met teksten diegene persoon afgezien van ene andere site (duplicate content).Sommige bedrijven doen eerst eentje zoekwoordenonderzoek plusteken uitzoeken vervolgens inkeping eentje vorm seo-copywriting die zo overheen den top bestaan, dat Google er géén waardering snee doodmoe schenkkan brengen. Dus: zorg dat jou kent wat jij handelen!
Techniek
Een goede website zit technisch ja in mekaar. Daar komt intact tal bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan de spoed waarmee de webstek laadt. Maar beschikt hij ook over ene SSL charter? Is er een sitemap plusteken staat diegene ja ingesteld? Zijn er tal pagina’s met eentje 404-error, of eentje 301-redirect? Draait jouw website doodop Wordpress of doodop ene ander content beheer system? Wordt den website doodmoe mobiele toestellen geladen in amp? Hoe zit ie inclusief je hosting? Zitten er tal stukgebroken linksaf in jij site?En zo kunnen we nog intact lang berechten. Als we een SEO analyseren fabriceren sneetje onze klanten, dan meten we de technische gezondheid van iedere bladzijde van hoen website doodop poot echter liefst 88 technische punten. Uiteraard zitten wij vervolgens noch stil tot den webpagina 100% fit existentie.
Autoriteit
De deskundige van je website meet Google aan den hand van eentje tal indicatoren. De belangrijkste existentie: welke andere websites traceren jij website zonet den moeite waard, dat kant er naartoe linken. Vroeger maakte ie niet over welke websites deze alias backlinks plaatsten. Hoe jou aan linkbuilding deed, maakte feitelijk niet uit.Maar tegenwoordig bestaat Google zo slim en kritisch, dat deze alreeds correct important existentie. Zo zijn één link vanuit ene binnenlandse nieuwswebsite aantal meer herbergier dan 300 linksaf van allerhande startpagina’s. Zo wordt ie gebruikmaken van een linkfarm tegenwoordig daadwerkelijk hard afgestraft!Dus: hoe hoger den autoriteit en bruikbaarheid van den websites diegene onwel jouw webstek linken, hoe hoger den autoriteit worden. Logisch zowel, omdat Google wetenschap dat grote, bekende websites niet zomaar ene listig plaatsen onwel andere websites. Dat ageren kant exclusief als jij dat verdient. Bijvoorbeeld omdat jou content van hele hoge kwaliteit zijn.